You are here:  / Persberichten / Meer leads genereren met je bedrijf!

Meer leads genereren met je bedrijf!

Elk bedrijf wil meer leads genereren, want dat is ontzettend belangrijk! Iedereen lijkt dan ook altijd druk te zijn met zijn of haar online presence en dat is heel logisch ,want in deze online wereld wil je goed gevonden worden en hiervoor is het belangrijk om leads te genereren! Het is daarom belangrijk dat jij je als ondernemer ook mengt in deze online bezigheden, anders zul je merken dat het steeds moeilijker wordt om nieuwe klanten binnen te halen.

Ik wil Leads genereren, maar wat zijn leads eigenlijk?

Het gebeurt regelmatig dat mensen zich vergissen in wat leads nu eigenlijk zijn. En om leads te genereren is het goed om eerst te weten wat deze leads nou eigenlijk zijn.
Zo hoor je bedrijven vaak zeggen dat ze elke dag duizenden paginabezoekers hebben op een website of via sociale media kanalen. Deze bezoekers noemen ze vervolgens leads. Maar dat is niet helemaal waar! Mensen die je website of je sociale media bezoeken zijn namelijk geen leads maar gewoon bezoekers of verkeer, zoals het in de online termen wordt genoemd. Maar wat zijn leads dan wel? Nou dat is eigenlijk heel makkelijk te omschrijven: leads is een Engelse term die veel wordt gebruikt in de marketing. Het staat voor een spoor dat mensen hebben achtergelaten op je website of sociale media kanalen. Dit kan zijn in de vorm van een e-mailadres of andere contactinformatie. Kortom, wanneer iemand je website bezoekt zijn ze enkel verkeer. Pas wanneer jij ze fysiek op kunt bellen of een mailtje kunt gaan sturen, zijn het leads. Het zijn tastbare, potentiële klanten.

Maar hoe kan ik dan effectief leads genereren?

Nu je weet wat leads zijn kun je beginnen om leads te genereren. Dit kun je op heel veel verschillende manieren doen en er bestaan heel veel strategieën die je hierbij kunnen helpen. In deze alinea zal ik drie technieken benoemen die grote bedrijven gebruiken om meer leads te genereren.

Met een nieuwsbrief leads genereren

Een hele eenvoudige techniek om leads mee te genereren is het aanbieden van een interessante nieuwsbrief. Het is hierbij belangrijk dat je het zo makkelijk mogelijk maakt voor mensen om zich voor deze nieuwsbrief in te schrijven. Enkel een e-mailadres en een naam bijvoorbeeld. De mensen die op je website komen zijn namelijk al direct potentiële klanten, ze hebben immers interesse in je bedrijf. Door het makkelijk voor ze te maken om zich in te schrijven voor een nieuwsbrief, zorg je ervoor dat je meer en meer leads gaat genereren.
Met gratis content leads genereren
De tweede strategie is het aanbieden van gratis content zoals informatieve eBooks of handige downloads voor bij de producten die je verkoopt of voor andere doeleinden. Mensen kunnen dit dan gratis van je krijgen, in ruil voor hun naam en email of naam en telefoonnummer Hierdoor kun je gemakkelijk leads genereren en verhoog je ook de kwaliteit van deze leads.

Met informatiefolders leads genereren

Een derde theorie om leads te genereren is het creëren van een pagina bij je producten waar mensen hele specifieke informatie over deze producten kunnen lezen én aanvragen. Hiermee kun je namelijk leads genereren die specifiek zijn aan een product. Hierdoor is de kans heel groot dat deze leads ook daadwerkelijk zullen veranderen in klanten.